kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Wednesday, December 22, 2010

MuSiM bUnGa OrKid...


Ni musim bunga ker haper ni...???? suma pokok orkid mak aku berbunga..... tak prasan plak ari tu bila balik umah mak aku...... best tengok orkid2 ni.... sejuk mata memandang..... mak aku memang suka tanam2 pokok bunga.... terutama sekali bunga orkid ni..... sebab bunga dia tahan lama...... dan chantek2...


ok..layanzzzz...


eee gerammnyerr.....


nasib baik bunga ni kat belah dalam2 sikit.... anak2 ku tak sampai.... kalu tak..... anak2 aku suma kaki bunga... heheh heheh pantang nampak bunga habis dipetik nya.... alaaa... cam mamy dier orang la... suka petik bunga.... heheh heheh


tangan ku gatal nak memetik..... tapi mata asyik memerhati jer..... mak aku dok tengok2 jer.... tak masuk2 umah.... kwang kwang kwang...(mungkin dia kenai sangat perangai anak2 dan cucu2nya...heh heheh heheh )


mak aku kalu tanam apa2 suma menjadi...... ni pun musim buah nangka gak kot???.... mak aku punya pokok buah nangka pun menjadi2.... tiap2 hari ada je yang masak..... kembong perut asyik makan nangka jer..... mak aku tak jual buah2 tu...dok kasi jiran2 tetangga je.....walaupun kengkadang.. ada orang datang nak beli... mak aku kasi jer... tu yang selalu menjadi... tak putus2 buah...... aku tak bawa balik... sebab abang long dlm pantang lagi... kan baru sunat ari tu.... masih berpantang...sian kalu makan depan dia... mak aku pun tak simpan banyak, suma dikasi2 kat jiran2 dan org2 yang datang melawat abg long.....abg long kata asal tak ble makan nek??? buah tu kan tak gatal?.... ye la tak gatal tapi hanginn.... mak aku cakap... ala abg long, kat pokok tu banyak lagi... nanti dah baik bole makan...ngan biji2 , ngan kulit2 nak makan pun makan la....pastu panjat sekali pokok2 tu.... hah haahah haha

kalu kita ikhlas....dan tak lokek...memang rezeki tu datang menggolek2... .....hehhe hehhe betul ker ayat ni???? bantai jer ar...

4 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said...

ayuuuuu, seronoknyaaaaaaaa semua berbunga.....kat umah dah lama tk bunga, merajuk agaknya...sebb sejak ada balqish langsung tk terjaga pokok2 bunga...

jasayu1 said...

tu ar sejuk mata tengok bunga2 ni ..... mieja.. takpa ... tunggu balqish besar sikit....

Alida Ali said...

Suka kat orkid...tapi tak pandai nak jaga...pokok yg ada skrg pun byk dah kiok...

jasayu1 said...

ida, samalah akak pun suka, tapi tak da tempat nak tanam..... kalu beli pun kasi mak.... lagi pn tnm apa2 x prnah jadi tgn panas...heheheh

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...