kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Tuesday, December 14, 2010

ADa HaRiMaU.....



Korang tak caya???... tengok arrr ... aku tak tipu pun..... ni betul2 kejadian...

mula2 aku nampak dia ada kat atas reban ayam jiran mak aku...


aku zoomm sikit.... nak zoommm sampai habis ... gambar pecah2 lah plak....., aku diam lagi... sebab tak baper nampak...... betul ke tak tatau leee.... so aku terus gi umah mak aku.......tak kan la...aik... aku kuar.. tengok ada kat atas veranda umah jiran mak aku lak.....

ha hah hah memang betul konpem harimau..... tapi patung rimau..... korang tau x napa dia taruk rimau kat depan umah dia???? korang tatau??? aku pun tatau...... jadi jom kita interbiu mak aku..... kalu interbiu tuan murah tu kang... dah lah umah dia di seberang umah mak aku.... seberang sungai keceek je...... tapi jembatan nak ke seberang sana dlm 500 meter je.... so x kuasa le aku nak kesana sekadar untuk bertanya... heheh heheheh baik aku interbiu mak aku je...



ni sungai keceeekk tu.. untk seberang ker umah seberang sungai tu....!!!! kat situ banyak pokok2 getah.... so banyak bintang2 seperti monyet...lotong...ungka.....

ni penerangan dari mak aku....
disebabkan terlalu banyak monyet...lotong...ungka...so suma pokok2 buah2an yg jiran aku tanam ... suma terbantut... baru berputik dah dipetik oleh monyet.... jadi masa dia balik kat kampung dia ... orang kampung dia bagitau.. suruh beli patung harimau yang besar... letak dekat dengan pokok2 buah2an tu...... supaya monyet takut untuk datang....

hasilnya..... memang menakjubkan... monyet2 tu tak berani datang kat pokok2 tu lagi.... monyet2 tu tengok dari jauh je.... anak2 monyet tu kalu terlepas ke sana sikit...bising lah monyet2 tu... mungkin suruh anak2nya jangan kesana... sebab ada harimau.... heheh heheh tertipu gak lah si monyet2 tu yer????....

tuan umah selalu alih2 kan patung harimau tu... kejap kat atas reban... kejap kat depan umah... sekarang pokok buah2an dah mula berputik......senang hati tuan umah ... tak sia2 beli patung harimau tu sampai 100 hengget....rupa2nya monyet takut harimau......

so sesiapa umah dia ada banyak monyet.... boleh cuba ini petua.. heheh heeh insyaallah... kalu tak menjadi.... sembelih je harimau tu......keh keh keh...













2 comments:

Mieja@Amiizaa2001 said...

hehhehehhe ingatkan betul2 ada harimau....:):)

jasayu1 said...

HEHEH HEHEH HARIMAU JADI JADIAN...KWANG3X

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...