kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Sunday, December 26, 2010

cHicKeN pOXs...............

malam dlm kul 8.30... Puteri dah memang lain macam dah.... cuma yang hairan nya badan dia tak panas.. tetiba jer dia pandang kat bilik air tak kedip2 mata.... panggil pun tak sahut.. pandang kita pun tak... cuma mata dia je melirik ke bilik air , padahal dia tengah main2 tu.... bibik amik dier.. tanya napa PU3 tgk bilik air nak biyak ker??... dia diam jer...panggil pun tak da respon.....aku amik dia, suruh bibik amik air ayat quran tu... kasi dia minum ... tapi air tak masuk dlm mulut, aku sapukan kat muka.... basahkan kepala dia....baru dia cam sedar....baru dia pandang aku ....bila aku tanya nak tek??? dia angguk... tapi badan dia sejuk sangat..kuku kaki tangan biru.... aku peluk dia... suruh bibik urut kaki ngan badan dia ngan minyak gamat,......badan dia jadi panas lak... so aku bubuh ubat bontot... 15 minit kemdian... dah ok plak..siap main2 lagi..

masuk tido... aku cakap ngan huby buka lampu lah mlm ni...rasa x sedap hati....so mlm tu tido x ttup lampu.....kjap2 PU3 bangun nangis nak milk la.. bangun lagi..nak tekk la.... badannya panas sgt aku pun amik kain lap2 badan dia.. tido balik... dlm kul 5 pagi.... aku rasa cam lain .., bangun... tengok dua2 mata PU3 da kat atas.... kejut huby.... huby dokong jer, badan dia tersentak2.... nasib la aku tak panik..... huby je yang panik..... aku tadah air pakai tangan.. sapu kat badan.., kat kepala.., sampai huby aku pun basah...., dlm seminit dua la gak... baru PU3 sedar.... aku terus masukkan ubat bontot lagi.... baru lena dia tido...

pegi klinik...doc kata napa masa lepas kena tak terus gi spital... aku tak pikir lak... sebab tengok dia dah ok....masa ni tak perasan lagi dia kena chicken pox.....doc pun tak perasan...

balik umah.. baru perasan masa dia tergaru2 telinga... tegok kat belakang telinga.., kat bawah pelipat dagu dia ada cacar air.... ooo ni chicken poxs ni....hish hish hish..patut la dia demam panas sangat sampai tarik2......


pagi sok ..memang conpem chicken pox...penuh satu badan....

muka pun da penuh.....


kat tengkok.......

kat belakang...



pntang nak amik pic ... sure posing.... tgn kat ppi plak....hai..sakit2 pun sempat ker....

kat cik pah(kat tuttt dia) dia lagi teruk....... nangis jer sebab gatal... nak wat camna pun tatau...
aku plak yang cam nak demam.... huh huh huh.......

untuk ingatan aku sendiri.... Abang Long dah pernah kena chicken pox... aku pun da pernah... asben , dia kata pun pernah.... cuma Aish belum pernah ....... takut berjangkit jer..... orang kata kalu dah pernah kena ..insyaallah tak kan kena lagi.......insyaallah.

2 comments:

Maya Mayana said...

emm memang sian budak2 kena tp if org tua kena lg teruk...saya masa preggy anak ke2 bru kena satu bdn dlm lubang hidung,telinga semua dia jejak...bisa tk bleh blah...bedakkan daun rambai biar tkde bekas k...

Shahayu said...

HAI..Maya... salam p'knalan, tima kaseh sudi singgah blog ayu....

mana nak cari bedak daun rambai tu??? ada tak jual area kl ni??? ma kaceh for info yg berguna ni....

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...