kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Sunday, January 30, 2011

sToP.. bREaStFeEdiNG.....

Bulan ni genap umur PU3 2.5 taun.... disebabkan ari tu aku masuk spital... doc advice .. stop breastfeeding sebab anak aku pun dah 2.5 taun, aku nak makan ubat macam2 kang susah.... jadi aku memang lama dah nak stopkan PU3 dari breastfeed..... so ni kesempatan yang ada.... Last ari tu kat spital dia menyusu pas tu bila balik kat umah aku cakap aku sakit... tak boleh nak tek lagi.... dier sibuk cakap nak tengok.... jadi aku taruk kopi+sirap...... jadi bila dia tengok dia cakap ... takut... darah...... so tak jdi menyusu...

malam pertama.... dier tak bleh tido.... asyik pusing kiri ...pusing kanan... pas tu nak tengok lagi tek dah baik ke belum.... gelisah jer dier malam tu sambil cium pipi aku.. cium muka aku..cium dahi aku.... pas tu cakap... mamy sakit ye?..cian mamy.... huh huh huh rasanya macam aku nak kasi jer... kecian sgt tgk budak ni......tapi... sabar......


waktu siang tanya lagi...... dah baik dah?? tek mamy darah lagi????.... huh huh huh sayu jer tgk dier..... tak senang duduk asyik dok kat meja makan ... cari makanan nak mengunyah.......


haaaa wat ape tu???


cuba bukak sendiri......


ha.. bole pun bukak



haa dapat pun.... boleh makan.....

ada sekali tu ... dia mengamuk ... tarik2 baju aku nak tengok tek mamy..... nak tengok gak .... aku cakap jap jer... nak tegok gak .... nak tengok gak ...jadi aku cepat2 cari sirap ....aku tak sempat nak campur kan kopi ngan sirap.... dia da mengamuk2 ...cepat2 taruk sirap jer..... sekali nya dia tengok pas tu dia cium..... ehhh mamy bau ribena jer....... (alamak...kantoi....) heheh tak lah... darah lah tu.... oooooo darah.... (fuh nasib baik dia tak nak rasa..... hahahha nasib baik tak kantoi)


sejak dia tak breastfeed ni .... aku tengok perangai PU3 ni berubah sikit... asyik naik angin jer.... tak bleh tegur sikit...nanges... abg long, ker abg aish terlanggar sikit mengamuk ..... ada aje tak kena ngan PU3 ni..... tension gak.... tapi bila fikir mungkin sebab dia tak dapat nak menetek kot dia jadi cam ni..... jadi kitaorg wat tak layan jer.... cakap ngan abang2 nya jangan kacau PU3 .... jgn sakat2 dia..... layan aje apa dia nak wat masa ni..... huh huh huh......rupa2 budak nak berenti menetek pun wat perangai gak yeee..... heheh heheheh sabo je la......



2 comments:

Ummi Talhah said...

sama la ngan faa, anak faa yg sulung stop bressfeed umur 2 tahun lebey.

Shahayu said...

ya la faa... da besar pun.... tapi susah nak berentikn...menda pahit pun dia tahan......

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...