kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Saturday, January 15, 2011

CiCak ...oH ciCaK....mAheee nyer kooo...




Korang mesti slalu dengar pasal cicak tokek ni.... atau pun gecko ni..... sepupu enche abe suruh carikan buyer la konon.... siap hanto pic cicak tu tu kat enche abe...(sebenarnya bukan die punya pun... ntah sape punya tah.. anak buah dia ker sape ntah...org atas org la ni..). abe pun cal adik aku ... sent itu pic... dan ada la org nak beli ..... mula2 dia setuju nak datang KL... last2 minute....dia cakap org yang nak jual cicak tokek tu x kasi bawa KL... dia suruh datang KT... tak pun nak deposit dulu.... hehehe macam2 le... enche abe pun sebenar bukan minat sgt pun da org minta tolong.....

ha ni pic cicak tu.... tatau la kesahihan gambar cicak tokek ni.... sebab kitaorg pun x tgk secara live agi...

hhah ni dia pic yg di anto oleh sepupu enche abe tu


disebabkan dah cancel... so adik aku pun saja2 try cari kat area umah dia... dapat la 2 ekor...member dia amik sekor... adik aku amik sekor.....

pastu dia call enche abe kata dia ada dpt sekor.... kitaorg pun tak penah tengok... jadi eksaited sgt le nak gi tengok.... tapi tak la cam kaler merah bintik2 cam dorg tu punya...



enche abe ... masa sampai kat umah mak aku... saja selak2 papan2 yg ada kat pokok kat garaj umah mak aku... sekali nya ada dua ekor tokek kelihatan.... enche abe pggil adik aku suruh tangkap ... dapat 2 ekor tapi ada byk anak2nya... kecik2 dah lari lintang pukang pun....

ni yg baru ditangkap tu.....





yg ni adik aku tangkap smlm tu


yg ni baru tgkap...ada bintik2 da ada belang2 kaler biru....
(keceek jer...so adik aku da lepaskan sumanyer...kecian katanya..nnti takut mati lak... adik aku bukan pandai jaga pun...)


laa kat KL ni pun ada gak sebenar nya ye.......ckp ngan mak aku... sekali mak aku cakap laa... tak ingat ker ..dulu tu ko ada jumpa.... baru aku teringat...dulu.... ada masuk kat umah mak aku... aku yg jumpa besar siot... punya la aku terperanjat, menjerit2 aku kat dapur....

cicak tu tgh dok makan kat dlm tong sampah makan tulang2 ayam dan sisa2 nasi mcam anak buaya jer cara dia makan...aku cakap ngan mak aku ape menda tu.. mak aku cakap cicak hutan... aku tak caya ... aku cakap takkan la cicak besar tu kot...anak buaya kot .. sebab kat belakang umah tu ada hutan sikit2 ngan semak mgkin dia masuk ikut bwh pintu belakang.... mak aku ckp cicak hutan.... so... esok pagi nya mak aku taruk racun cicak kat belakang umah.... da x da masuk dlm umah...mgkin da mati kot.....


hish ...hish ..hish... kalu tau itu cicak sgt maheee rege nyer.... sure dah lama kena tangkap... ntah ntah aku dah beli banglow besau kat KL ni.. hahah hahah hahah hahhah....

p/s : kalu cam ni la punya senang cari duit.... x yah keja arrr... gi jer kat hutan2 yang ada tu.. gi cari tokek .... pas tu jual......terus jadi jutawan..hik hik hik.....

4 comments:

Dunia Mayaku said...

dulu kat umah kmpg byk tokek ni kak.berbatik hitam gitu..tp geli la nk sruh tgkap...betul ke mahal?nampaknye bleh la jd duit smpingan ni nanti..hehe

Shahayu Abdullah said...

betul mahal.... ada orang nak beli beribu2 sekor..... kalu berat 300gm keatas lagi mahal..... sekor cecah dari 20 ribut keatas..... tu arr berenti keja la cari cicak ... hehehehheheh ......(nak pegang cicak pun geli...hahah abih camno..)

Tokek Sabah said...

Salam kenal.
Tokek ni tak payah cari kat kampung-kampung pun memang boleh jumpa. Kat rumah saya ada dua ekor cicak tokek ni. Ayah saya bela sebab dia hairan kenapa orang sibuk nak tangkap tokek. Cuma kawan kata kalau tangkap kat hutan tu, boleh dapat yang besar-besar macam anak biawak tu. Saya pun dulu tak percaya, dah nampak sendiri baru lah percaya.

dari:
Zezebel.

Shahayu Abdullah said...

hai zezebel...salam kenal.... oh ya ker??? da tau org sibuk cari tokek ni tapi x tau betul ker ada org nak beli smpai ribu2.. juta2.. skrg baru tau... thanks for the info....

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...