kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Tuesday, August 9, 2011

KuiH LaPiS...

Kuih apa lagi nak buat ni.. tuk berbuka nanti????..
nak beli .. takut tak memenuhi citarasa ku.....
rasa2nya baik buat sendiri ni.....
kuih apa ya???? kuih lapis la plak......

jeng jeng jeng.......

Ini le kuih lapis yang jadi.... kaler cokelat, hijau, kuning....
kuih ni lembik sikit susah nak potong ngan pisau
potong le ngan benang baru cantik.....


ari ni tak da model yang nak pegang kuih sambil makan .... budak2 sibuk main....


Bahan2nya......
1 cawan tepung beras
1/2 cawan tepung gandum
1 cawan santan
1/2 cawan gula ( kurang kan kalu nak kurang manis)
2 cawan air
1/2 sudu teh garam
2 sudu minyak

blend suma bahan2 kat atas.......
bahagikan kepada tiga bahagian....
warna ikut sesuka hati dan sesedap mata memandang......
kemudian kukus selapis demi selapis... setiap lapis kukus selama 5 minit
lapisan terakhir kukus selama 20 minit...
biar kan sejuk ....... boleh lah di potong....
dan makan.......

sekian saja resepi kuih untuk berbuka hari ni.....
sedap woo... cer try test tengok ....wallaa....

8 comments:

Amiizaa2001 said...

sedapnyaaaaa:)

boleh try resepi.....:)

cikji said...

skali blender je ek,sng jugak,blh try nih :)

misya said...

tq,kita nak try

Maya Mayana said...

nampak sedap la...potong pakai benang? susahnya...hehe

Shahayu said...

amiiza... memang sedap... budak2 pun suka

Shahayu said...

cik ji... senang jer... sekali blend jer

Shahayu said...

misya.... kalu tak suka lembik... boleh kurangkan air....

Shahayu said...

mayana.... kurang kan air secawan baru senang nak potong... dia keras sikit.... kalu nak potong ngan benang sya terbalikkan kat atas papan pemotong baru senang nak potong ngan benang.... anak2 suka kuih lapis yang lembik... tu yg susah nak potong... kalu nak pakai pisau..kena pisau yang nipis dan tajam ....

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...