kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Tuesday, May 3, 2011

LoNgAn....

semalam tengah hari panas gilers.... so untuk menyejukkan badan yang dah sedia panas ni ... apa kata kita minum air longan..... nyam nyam nyam...

aku beli kat kedai seng sei.... dalam rm4 hengget lebih.....longan kering tau...bole dapat banyak woooo.. satu jug untuk buat air dan satu loyang agar2...


taruk ais sikit ... fuh... mabeles....

ada banyak lebih tu....... agar2....




tak sempat sejuk betul ... masih lembik2 lagi aku dah potong.... sebab budak2 asyik tanya da bleh makan blum??? dah bleh makan blum???? ... apa lagi potong jer ar..... fuh shedap.......

ok la aku kasi cara2 tuk buat air dan jelly longan ni....

mula2 rebus longan...... kasi kembang.....
masukkan gula melaka/atau gula kabung /gula terengganu ...
aku guna sebiji gula terengganu tu.... beli kat kg echik abe le...
masukkan gula batu....
daun pandan.......

dah siap... bole kasi sejuk / minum panas.....

ok untuk buat jelly ...
rebus serbuk agar2/agar2 yg panjang tu....
rebus dgn sedikit air....
masukkan air rebusan longan yang bercampur ngan gula tadi..

sejukkan.... siap untuk di makan.....

hhehehehee... senang kan......cuba ar...

2 comments:

Amiizaa2001 said...

sedapnyaaaaaa:):)

Shahayu said...

meija... saya curi air longan dan jelly longan yang meija selalu buat tu... hehehehe... jangan mara yaa....

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...