kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Tuesday, October 5, 2010

.. kLEBanG......mELakA.

Dah banyak kali dah rancang nak gi umah TOK SU tapi tak berkesempatan, haa raya tahun ni dpt gak kitaorg pegi. TOK SU ni adalah adik kepada arwah DATUK aku , tok MARSOK,,,, umur TOK SU ni lebih kurang 90an... kuat dan tegap lagi walau pun dah tua.... dia duduk kat umah ni sorang2 sebab isteri dia dah lama meninggal dunia... setianya dia... setiakan ? orang dulu2 cam arwah datuk aku juga, dari adik mak yang bongsu kecil tak ingat la berapa tahun , nenek meninggal.... atuk tak kawin2 pun lepas tu..... setianya orang dulu2 ni


Atok Su ni walaupun dah tua dok sorang2 tapi umah dia bersih sangat, dari halaman rumah kedapur, ke bilik air yang ada dua tu pun bersih sangat. makcik aku tgh sapu dia boleh tunjuk ada kertas lagi tu... siap dia kutip .... laki aku buang puntung rokok kat halaman... dia kutip... alamak... patutlah ada banyak sijil paling bersih dari kerajaan MELAKA... lupa lak nak snap sijil2 tu.... mungkin lain kali kot..
mak aku suruh TOK SU baca doa tahlil sikit... doa selamat sikit untk nenek su...

ni apa ke jadahnya bukak2 baju ni???.... fuh sebenarnya panas kat umah atok ni... ialah atap zink... dekat ngan pantai lak.... tapi ni dah jauh ... dulu sejuk sebab angin banyak .. sekarang pantai pun dah jauh.... dah di tambak lak... lagi la panas.... malam bnyk nyamuk lak....panas lak tu.... anak2 aku mengamuk tak bleh titun..... atuk tu plak tak kasi pakai kipas dia dan ubat nyamuk... malam tu jugak la adik aku NAIM pegi MAIDEN yang bukak 24 jam tu beli kipas dan ubat nyamuk... ikut kan adik aku nak titun hotel je malam tu......



hah macam2 makanan kitaorang bawa dari KL, aku bawa ayam panggang, kentang lenyek, sandwich telur, mak aku bawa.. nasi impit, nasi biasa pun bawa ngan periuk sekali.. heheh rendang daging, ikan bilis sambal belimbing, ayam goreng, ikan tongkol rempah kicap, .. roti...


berposing kat tangga dlm umah.. orang bandar masuk kg.....

ha bebudak ni maklumlah tak da tangga cam tu kat umah, pastu payah nak jumpa tangga kg cam tu, turun naik turun naik lah keja nya bebudak ni.....terpaksa la kitaorg dok kat tangga takut bebudak ni jatuh kat tangga.. jadi penunggu tangga... hheheehe dah la tu... bebudak ni terlari2 kat atas umah ya la bila dngr bunyi bising lantai... lagi la terlompat2 bebudak ni... nampak sangat cam JAKUN orang cakap.......

haahh ni dari kiri...SUDIN.. yg tengah tu..RAMLEE... dan yg kanan tu AJIS..heheh hehe ni keja bebudak ni la.... ada ka katanya ha tu bujang lapok tu ... cuba snap.... hehe heheh ya ka??? ada la sikit.... sebenarnya yg kiri tu pakcik yang selalu dok tgk2 kan atok tu... dia yang selalu hantar makanan.... yg tengah tu bapak tiri aku... dan tok su.. aparaa korang ni.....





Puteri & Qimi

bersih tak halaman rumah ni......
amboi...amboi.... baekkkk nyerrr dua beradik ni......... kalu cam ni hari2 kan ke baguihhhh...
ni posing last nak balik dah....
yang pakai baju kotak2 tu makcik aku maspah kakak mak aku, yang kat belakang dia tu kira bau bau bacang la yang tolong masakkn mknan utk atok tu... rumah dia dekat2 situ gak ....





ha ni kat pantai klebang..... dulu dekat je pantai ni kat umah TOK SU sekarang dah jauh... diorg dah tambak ... tu yang jauh....

No comments:

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...