kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Tuesday, October 4, 2011

Lolly Choc...

semalam ada opis mate kasi lolly choc ni... kebetulan anak aku 3 orang so... cukup la sorang satu... opis mate punya kakak ada jual menda alah ni...... macam2 akak dia meniaga..... yg ni dia baru try agaknya...... dia kasi promote dulu.... rege tak kasi tau lagi.... korang agak2 berapa hengget ye???? hehehehe.... aku tolong surveykan ....

ok jom layan model2 iklan ni....


Liverpool , Thomas & friends , Dora


Untuk model pertama Liverpool, aku kasi abg long try..... ada biskut oreo kat dalam.....



untuk model kedua...Thomas & friends , aku kasi Aish try.... dlm ada marsh mellow agaknya..


Untuk model ketiga...Dora the explorer.... aku kasi kat PU3 rasa......dlm ada berteh rasanya..


ni model2 Lolly choc tadi....... ewah2 mempromosikan lolly choc...
(sila abaikan puyut abg long yg membuyut tu ye.... hehehe)


ngap.....


satu,... dua,... tiga,.... ngap...ngap ...ngap...


hehehe PU3 Punya ada lagi....x mo gigit...nak jilat jer.......
kecian Dora nanti kena makan.....
wooo ngelat ye.... orang lain punya suma dah habis...
dia punya dia sayang nak makan.....

tapi akhirnya....... tak tahan la tu.........
ngap ngap ngap......burp!!!!..

p/s : kalu nak order ker atau pertanyaan sila call: 016-6262026 sapura....
aku tolong promosikan jer..... iklan percuma.... model pun percuma tak yah bayar....
apa2 hal contact & deal ngan dier hehehe...


Monday, October 3, 2011

BiBik kuSaYAnG.....

heheheh title tak hengat...... anak dara ku punya bibik tersayang le ni...... ni detik2 pertemuan setelah sebulan bibik balik kampung Medan, Indonesia.......

masa nak hantar ari tu.... risau gak kat anak dara aku sorang ni.... nangis tak kasi bibik balik kampung.... puas aku pujuk.... akhirnya dapat gak bibik balik.... sengaja masa hantar aku bawak gak PU3 biar dia sendiri tengok bibik balik kampung daripada asyik nangis tanya bibik kang tension lak aku kan.... at least dia tau mana bibik dia pergi......

kelakar masa ni tengok muka PU3 ..... tersengih2 tak pandang kiri kanan.....
aku pun bila tengok bibik balik.... hah lega...... x yah wat keja rumah.....
(bik.... kain baju tak berlipat dan tak bergosok sedang menanti sentuhan mu... heheheheh)



heheh malu2 le tu bila dia nampak aku mensnap pic dia......


alee leee......

sekarang dah cantik dah pelabuhan klang ..... dulu haprak...
sekarang cantik.... ni pelabuhan klang yang baru ni....
bibik pegi Medan naik kapal laut jer sebab lagi dekat naik kapal laut dari naik kapal terbang kerumah dia...... alhamdulillah senang aku nak hantar.... kos pun tak tinggi .. hehehe


cewah...cewah.... bila nak snap pic..... hang buat muka malu2....ye...... tadi bukan main sayang sayang..... hehehehe bibik ku sayang ..........rindu le tu....
(sebulan tak da khadam.. laki aku cakap... ceh.... tak senoh laki ku berkata bergitu.....dlm nada seloroh la kan......hehehe)
aku pun rindu gak.... tapi rindu sebab aku dah malas nak kemas rumah, basuh kain.& bermacam-macam lagi.... heheheh

lepas amik bibik terus gi jemputan makan2..... rezeki bibik ni.... ada aiskrim... budak2 beratur le
nasib baik kita org datang tak ramai yg beratur nak amik aiskrim.....
rezeki budak2 ni...
mamam aiskerim dulu .....


wah selera bibi ku dan anak dara ku makan.... lapo la tu

my mom pun ada ...... wah bersembang la ye...


lapo ke bang???....

ni nasi lemak kerang yang menang....
(ni nasi lemak bahagian kawasan umah aku... sri sinar)
siap ada pertandingan gerai& masakan lagi....

ok la..... wa nak kija dulu ni .... nanti sambung balik update blog dan nak singgah ke blog kengkawan yang telah memollow me.... hehehe


Roti Tissue......


Alamak laama tul aku tak berblogging ni..... kengkawan dah mula tanya dah..... weiii bila nak update blog ni???? bosan ar asyik2 bukak pasal ketupat... asyik2 bukak pasal ketupat....

hehee aku bebonor nya anak tak berapa sihat ..... berjangkit2 lak ngan aku.... so mood nak berblogging tu kurenggg le..... gambor raya pun aku tak hapdet .......

k lah kita layan dulu ngan feveret si Aish..... Roti tissue .......nyam2......

adik PU3 pun nak interframe gak ...


dia wat main lak..........


senyum......model roti tissue.......
sesapa nak amik jadi model bole laa...calling calling.... hehehe


sambil main sambil makan tau...... tengok tu dia makan... tak padan ngan tecikkkk


ni memang betul dia makan tau.... tak tipu....


Aish kalu makan kat luar..... memang selera arrr.....


hah nganga.... tak da dah habis licin tau.......
abg kat belakang jealous le tu....

jom breakfast roti tissue........
ala lapo lah plak....


Thursday, September 8, 2011

CaRa2 MeNGAnYam KeTuPaT....

selamat hari raya maaf zahir dan batin suma.....

lama betul aku tak hapdet blog..... minta maaf le kengkawan..... busy sesangat....
ok lah untuk tak menghampakan kengkawan ... dan kenapa aku busy... ha ni la aku buat
hehehe ini buat tuk hari raya punya sebenarnya.......


jom layan aku buat kelongsong ketupat...... jenuh aku dan MIL jer yang bertungkus lumus membuat kelongsong ketupat ni......
yang lenlain tolong gak ... tolong makan jew.... hehehe


ni yang telah dianyam



dari daun kelapa tu kita siat kan pakai pisau...
tak pakai pisau pun bole tapi aku belum expert lagi....
kang koyak senget2 lak kang...hehehe


setelah di siat kan dari lidinya.... kita ikat le supaya tak lari dia punya pasangan...


pasangan yang lagi satu kita lilit di jari jemari kiri
yang pasang lagi satu di jari jemari kanan.... ewahhhh



pastikan yang kepala daun disebelah kiri berada diatas
dan kepala daun disebalah kanan berada di bawah....
temukan ekor dan silang2kan....



sehingga kelihatan seperti ini....


kemudian anyam sehingga menjadi begini....


ini namanya ketupat bawang.... tak bole nak ajar ketupat nasi... sebab daun kelapa ni pendek2
jadi daun yang pendek2 sesuai kalu dibuat ketupat bawang jer....


kemudian masukkan beras/pulut
kalu nak buat ketupat nasi ... taruklah beras
kalu nak buat ketupat pulut ... isinya pulut le..
(basuh dulu beras atau pulut kemudian tapis...)




kalu ketupat pulut.....tinggalkan sedikit sahaja ruang
kalu ketupat nasi.... tinggalkan separuh dari ruang kelongsong

setelah di tutup toreh sedikit penutupnya supaya tak terbuka

kemudian masukkan daun yang lebih...matikan supaya isi tak terkeluar
bahagian bawah pun kena matikan supaya kemas

kemudian ikat lima-lima atau sepuluh sepuluh...
ikut suka

boleh la rebus.... ini aku buat ketupat pulut so rebus sekali ngan santan......
kalu ketupat nasi tak perlu rebus dengan santan...


tada... siap untuk dimakan....
bole le dimakan bersama2 rendang....
atau apa2 yang kita suka....
kuah kacang ker....
apa2 lah....

ok..... untuk kengkawan yang tak puas hati....
aku ada upload video sekali...
ha layann....

jangan lupa jemput aku kalu korang wat open house.... hehehe


Thursday, August 25, 2011

HoMEmaDE pIZZa...

semalam balik kija terus kedapur...nak buat pizza... ari sabtu tu dah buat sekali ... rasanya kejap jer siap... jadi ari ni buat lagi sebab nak makan nasi da tak selera..... ari tu buat tak cukup ... sebab adik beradik aku & parents datang berbuka... so ari ni nak buat lagi .....


hah yang ni yang dah siap ... walla.... sedap siot... kalah pizza hut.... (adik aku kata laa...)
hehehe kang kata angkat bakul masuk sendiri plak....ngeh ngeh ngeh



doh yang telah di uli menggunakan bekas tupper ware...
kalu tak da... pakai tipu ware pun ada aku kisah???? hua hua hua
janji jadi


masukkan kan doh tadi kat dlm periuk tupperware yg telah digliskan dgn butter
kemudian doh tu disapukan dengan sos spaghetti prego....

sa

cucuk2 sikit ngan garfu...


masukkan bahan2 topping nya.....
taburkan mozarella cheese...



masakkan dengan api yang perlahan...
7 minit...

selepas 7 minit... tada.......
ni kira bakar tau... kuali ni bole bakar ayam, ikan dan buat kek pun bole
periuk serba guna.... nanti buat biskut raya saya update...

potong jangan tak potong...



nyam..nyam ..nyam.... habis sepinggan ....
huh huh huh.....
kalu wat masa raya nanti pun ok... senang jer...
setengah jam pun dah siap......
asyik makan rendang jer orang pun boring gakkan... kasi ini le kat tetamu..

ok salin resepi kat bawah ni....




bahan2nya: (sori tadi lupa letak ...hehehe)

210gm – Tepung high protein @ guna bekas bulat jadi ahli Tupperware

2 sudu - Tepung gandum

1 sudu besar – Butter

1 sudu besar – Yis/mauripan

½ sudu kecil – gula

½ sudu kecil – garam

  • gaul semua bahan diatas hing menjadi doh dengan menggunakan bekas pengguli Tupperware(merah tutup putih)
  • dah siap bahagi 2 doh (2 jenis pizza)
  • biar ½ jam sampai doh naik @ kembang
  • sapukan sedikit majerin @ minyak dlm fryer
  • letak doh utk dijadikan lapisan kulit pizza
  • atas doh utk topping letak prego & letak sausage, bawang kuning, chili benggala, tuna & mozzarella chese (ikut citarasa)
  • tabor daun oregano
  • topping atas pizza ikut selera masing2
  • utk hawaiian chicken letakkan topping ayam & nenas











i

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...