kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Monday, August 30, 2010

BERBUKA DGN ...BURUNG PUYUH......

BURUNG PUYUH


Ha ni la burung puyuh yang beli kat kak Hasnida tu.... saudara dia ada bela ... dia juga ada jual telur burung puyuh ni, sepuluh biji RM2.00. Burung puyuh ni plak 10 ekor RM25.00...

cara2 nak buat rempahnya... 3 biji bwang merah, 2 batang serai, 1 inchi kunyit, 1 inchi halia, satu sudu ketumbar & jintan manis , dua sudu serbuk kari, kalu nak pedas sedikit cili padi.. cili boh sedikit pun boleh, sedikit garam & perasa ... kemudian mesin kesemua bahan, bahan yang dah di mesin tadi... gaulkan dengan 5 ekor burung puyuh .... marinate le dlm 1/2 jam.... pas tu goreng....

muah.... dah siap...


yang ni plak aku masak rendang burung puyuh... cara2 nya cam biasa la masak rendang ayam... kalu nak resepi aku ... hah ni dia... tak tau la kalu korang punya cara cam mana... tapi kat bawah ni aku kasi tau cara aku buat rendang.... arwah bapa mertua aku suka sangat kalu aku buat rendang...... heheh heheh amik hati bapak mertua masa dia ada, bila dah arwah cam ni... ada la kenangan ataupun apa yang dia suka kalu kita buat.........

ok la... citer citer juga... resepi tak gak kasi2... heheh heeh jangan mare aaaa

hah ni dia .... 5 biji bawang merah, 4 biji bawang putih, 2 batang serai, 1 inchi kunyit, 1 inchi halia, 1 sudu ketumbar, 10 biji chili kering yang dah direbus, blend suma bahan2 ... kemudian tumis dengan minyak... bila dah naik bau... masukkan burung kacau kan bila dah rata.. masukkan santan.... rendam sehingga naik minyak ... masukkan kerisik dlm dua sudu ke atau satu paket kecil pun ok.... last sekali masukkan garam dan perasa kalu ada daun limau purut lagi cantik.mmm harummm. nak boh gula sikit pun boleh.... pas tu angkat...
ta da.... siap...................nyam nyam nyam.......

No comments:

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...