kacak luar kacak dalam..cantik luar cantik dalam maii klik sini..

Pages

Followers

Monday, November 14, 2011

HaRi RAya HaJi @ AidiLADha.....

memang dah jadi tradisi kat umah mak aku.... tiap2 malam raya... tak kira lah raya aidilfitri ker atau raya aidiladha ker.... mesti ada kenduri dari rumah kerumah....

dulu selalu rumah aku yg penghabisan...... sekarang ni dorg letak rumah yang ke dua..... aku rasa sebab mknan2nya sedap2 kot.... hehehehe....... perasan tol....

rumah pertama ... mesti rumah nenek yg paling tua kat sini......


taun ni aku punya hidangan pulak.... aku masak sendiri wooo...
nasi beriyani...bersama daging kambing gulai kawah...
lauk2 lain.... mak aku masak.....



Qimi dan Aish.....sedang menanti dengan penuh kesabaran..... hehehe
abg long tengah ikut kerumah pertama...


penantian satu penyiksaan ni........ lapo ker ?????


senyum gak walaupun dalam kepahitan...... apa lambat sangat ni???....


nasib baik awal lagi...... rombongan start selepas sholat maghrib....


kedatangan para hadirin.....
alamak... kantoi tol buai kat balik pintu tu....
ni sebab anak dara ku demam le ni.... sibuk nak tido buai...


sesuai tol PU3 duduk di riba pak su..... cam anak pak su lak....... hehehehe


wah3.... sambil menjilat jari nampak......


sila lah jamu selera...... dgn berbagai hidangan
pilih lah yg mana suka..... makan kenyang2 ye...




tadi lapar sangat.... awat tak makan???.....



dah jom berangkat kerumah yg seterusnya....



mana yang masih nak makan..... makan dulu..... jgn kelam kabut... tenang...


akhirnya tinggal lah paksu ku..... dia memang gemar masakan mak aku....
tiap2 taun pun .... dia org terakhir bangun.... hehehe....
sampai tak sedar org suma dah kerumah lain.....
hehehe...


lontong daun pisang.... ni jiran mak aku kasi.....
daun pisang amik mak aku punya pokok so... tu yang kasi sampai 4 bungkus lontong tu.....
lain2 cari bungkusnya.....

tengok..... nampak sedap...
memang sedappun..... nasi dia lembut sangat ... dan wangi....

kuahnya....serunding ikan bersama kuah lodeh nangka..... sedap nyer....
nangka pun nangka muda dari pokok yg mak aku tanam gak....
tu yang kasi extra kot.... hhehehe...

ok lah..... selamat menyambut aidiladha....
terutama sekali untuk anak aku yg sulung... sebab dia lahir masa aidiladha...
dah 10 tahun berlalu pun..... si daniel adha....




4 comments:

misya said...

sedapnya menu

Amiizaa2001 said...

meriahhnyaaaaa:)

lotong tu sedap sebab buat dari beras siamkan:)

Shahayu said...

misya.... mmm jom datang umah... hehehe

Shahayu said...

meija.... meriah kat sini....

tatau la dia buat lontong tu pakai beras apa.... yg penting sedap hehehe... meija ni mesti biasa buat kan?

kacak luar kacak dalam....cantik luar cantik dalam... mai click sini

DI TAJA OLEH...